HEARTHSTONE


Pravidla - Klíčová slova - Slovníček - Různé - Odkazy

Pravidla v kostce

Cíl a povaha hry

Hearthstone je tahová strategie pro 2 hráče s jistou mírou náhody. Každý hráč má balíček karet, karty v ruce, hrdinu (30 životů), místo pro vykládání postav - bojiště, a místo pro hrdinovu zbraň. Hra se skládá z tahů, v nichž se hráči střídají. Každá karta má cenu v maně, tj. kolik many stojí její vyložení. Karty jsou 3 typů: Kdykoliv postava získá 0 nebo míň životů, odstraní se z bojiště (taktéž zbraně s trvanlivostí 0 nebo míň). Cílem je zabít soupeřova hrdinu, čímž hra končí.

Začátek hry

Hráči si zvolí balíček karet, se kterým budou hrát. Vylosuje se, kdo začíná. Začínající hráč obdrží do ruky ze svého balíčku 3 náhodné karty, druhý hráč dostane 4 náhodné karty do ruky ze svého balíčku. Následně mohou hráči některé nebo všechny tyto karty vyměnit za jiné ze svého balíčku. Poté hráč, který nezačíná, obdrží navíc kartu s kouzlem "The Coin".

Průběh hry

Na začátku tahu dostane hráč do ruky náhodnou kartu ze svého balíčku. V prvním tahu mají hráči k dispozici 1 manu, v druhém dvě atd. až maximálně 10. Toto může být měněno kouzly (např. kouzlem "The Coin"), nebo vlastnostmi karet (vlastnost Overload snižuje manu pro následující tah). V tahu lze provádět 3 typy akcí v libovolném pořadí:
  1. Vyložení karty - odečte se cena karty od many, která je v právě k dispozici. Karty s větší cenou než je k dispozici mana nelze vyložit.
  2. Útok - žádná mana se neodečítá, útok je zdarma. Hrdina může útočit pouze, pokud má zbraň nebo nějak získá útok (kouzlem nebo akcí hrdiny). Tento útok ale má jen pro daný tah a přičítá se k případné zbrani (implicitně hrdina žádný útok nemá a tak útočit nemůže). Pokud hrdina útočí zbraní, sníží se po útoku trvalivost zbraně o 1. Každou jednotkou lze provést v tahu jeden útok, pokud není uvedeno jinak (vlastnost Windfury umožňuje dva útoky). Právě vyložená postava nemůže v daném tahu útočit, pokud není uvedeno jinak (vlastnost Charge umožňuje útočit ve stejném tahu, v kterém byla postava vyložena).
  3. Akce hrdiny - odečte se 2 mana. Jednu akci hrdiny lze provádět maximálně jednou za tah (pokud není třeba efektem vyložené karty uvedeno jinak). Pokud se ale akce hrdiny během tahu změní, lze tuto novou akci opět jednou provést.
Pokud už hráč nemůže nebo nechce provádět akce, stiskne "End Turn" a na tahu je soupeř.

Konec hry

Kdykoliv je kterémukoliv z hrdinů snížen počet životů na 0 nebo míň, hra končí. Vítězem je ten, jehož hrdina má více než 0 životů.

Klíčová slova

Slovo Česky Silencable? Kdo Vyobrazení Význam Příklady karet
Adapt přizpůsobeníAno všichni - Výběr jednoho ze 3 bonusů (+1/+1, +0/+3, +3/+0, stealth, taunt, windfury, divine shield, elusive)Thunder Lizard, Adaptation, Ornery Direhorn
Battlecry vyložení Ne všichni - Speciální akce při vyložení karty. Voodoo Doctor, Novice Engineer, Nightblade
Charge výpad Ne všichni, hlavně Warrior - Postava útočí hned. Stonetusk Boar, Bluegill Warrior, Wolfrider
Choose One výběr Ne pouze Druid - Možnost výběru jedné ze dvou možných akcí. Mark of Nature, Power of the Wild, Wrath
Combo kombinace Ne pouze Rogue - Jiná nebo nová akce pokud byla dříve v tahu hrána jiná karta. Coldblood, Eviscerate, Defias Ringleader
Counter zabránění Ne Mage - Jediná karta ve hře - Counterspell. Zabrání vyvolání kouzla. Counterspell
Deathrattle po smrti Ano všichni lebka Akce, která se aktivuje pokud je postava zemře - ať už přes damage nebo destroy.Loot Hoarder, Leper Gnome, Harvest Golem
Discover objevit Ne všichni - Umožní hráči vybrat jednu ze tří karet do ruky. Raven Idol, Ethereal Conjurer, Arch-Thief Rafaam
Divine Shield štít Ano všichni, hlavně Paladin zlatý přelivPostava při prvním poškození neztrácí životy, ale štít. Argent Squire, Argent Commander, Hand of Protection
Enrage rozzuřit Ano všichni, hlavně Warrior červený přelivAktivuje se při zranění postavy, obvykle +3 útok. Amani Berserker, Raging Worgen, Tauren Warrior
Freeze zmrazit Ano všichni, hlavně Mage ledový přelivZmrazená postava nemůže jednou útočit. Frost Shock, Frost Bolt, Water Elemental
Immune imunita Ano jen několik spec.karet - Postava nebo hrdina je imunní vůči zranění. Ice Block, Bestial Wrath, Gladiator's Longbow
Inspire inspirace Ano všichni - Něco se stane po použití akce hrdiny. Mukla's Champion, Kodorider, Murloc Knight
Jade Golem golem Ne Druid, Rogue, Shaman - První golem je 1/1. Každý další +1/+1. Jade Idol, Jade Shuriken, Jade Claws
Lifesteal vysaj životAno všichni fialové srdcePři způsobení poškození také uzdravuje hrdinu. Deadscale Knight, Leeching Poison, Acolyte of Agony
Overload přetížení Ne pouze Shaman - V příštím tahu bude míň many. Dust Devil, Forked Lightning, Stormforged Axe
Poisonous otrávený Ano jen několik spec.karet zelená lahvičkaNa koho postava zaútočí, ten je automaticky zničen. Emperor Cobra, Patient Assassin, Stubborn Gastropod
Quest úkol Ne všichni vykřičník u hrdinyZačíná na ruce. Za splnění úkolu zisk mocné karty nebo velké výhody.The Caverns Below, Fire Plume's Heart, Open the Waygate
Secret tajemství Ne Mage, Hunter, Paladin otazník u hrdinyTajné kouzlo, které má speciální aktivační podmínku. Explosive Trap, Noble Sacrifice, Mirror Entity
Silence umlčet Ne všichni oblouky Ruší se veškerý text karty. Ironbeak Owl, Spellbreaker, Mass Dispel
Spell Damage útok kouzelAno všichni blikání Kouzla, která působí zranění mají toto zvýšeno. Kobold Goemancer, Archmage, Azure Drake
Stealth neviditelnostJen masověvšichni, hlavně Rogue šedivý přelivNa postavu nelze útočit ani přímo kouzlit dokud sama nezaútočí. Worgen Infiltrator, Stranglethorn Tiger, Conceal
Summon přivolat Ne všichni - Vyvolání postavy při Battlecry nebo Deathrattle, případně kouzlem. Dragonling Mechanic, Harvest Golem, Mirror Image
Taunt obránce Ano všichni trojúhelník Na postavy s Tauntem je nutno přednostně útočit. Sen'jin Shieldmasta, Shieldbearer, Ancestral Healing
Transform přeměna Ne hlavně Mage a Shaman - Výměna vyložené karty za jinou. Polymorph, Hex, Poultryizer
Windfury dvojútok Ano všichni, hlavně Shaman vítr Dva útoky za tah (pokud postava přežije první útok). Thrallmar Farseer, Windfury Harpy, Dust Devil

Slovníček

Anglicky Česky Typ Význam Příklady karet
Add přidat efekt Přidání karty do ruky. Babbling Book, Explorer's Hat, Ysera
Adjacent sousední efekt Sousední vyložené karty. Dire Wolf Alpha, Cone of Cold, Betrayal
ALL všichni efekt/pojemVšechny vyložené postavy i oba hrdninové. Bývá upřesněno - např. "all enemy minions", "all characters".Hellfire, Grimscale Oracle, Abomination
Arena aréna mimo Speciální druh hry, ve kterém se balíček sestavuje výběrem ze 3 možností. Vstup stojí 150g. -
Armor brnění pojem Životy navíc i nad 30. Akce Warriora dává +2 Armor, akce Druida +1 Armor. Ice Barrier, Shield Block, Armorsmith
Attack útok pojem Základní parametr a akce každé postavy nebo zbraně - kolik působí zranění. -
Battlefieldbojiště pojem Místo, kam se vykládají postavy. Bojiště má 2 strany, každý hráč ovládá jednu. -
Brawl rvačka mimo Speciální herní mód s upravenými pravidly, která se mění každý týden. -
Card karta pojem Nejdůležitější a taky vlastně jediná součást hry (vedle hrdiny, který je ale taky karta). -
Character jednotka pojem Hrdina a postava. Souhrnný pojem pro obojí. -
Control převzetí efekt Postava přejde na druhou stranu bojiště. Mind Control, Shadow Madness, Dark Command
Copy kopie efekt Kopírovaní postavy, nebo karet. Kopírují se všechny bonusy kromě těch, co jsou tzv. Ongoing od jiných vyložených postav.Mirror Entity, Faceless Manipulator, Mind Vision
Cost cena pojem Cena karty v maně. Venture Co. Mercenary, Sorcerer's Apprentice, Freezing Trap
Class povolání pojem Typ hrdiny. Také druh karty je buď class nebo neutral. -
Clumsy nemotorný efekt Neoficiální termín pro "Má 50% šanci zaútočit na špatného nepřítele." Jde o trigger. Ogre Brute, Ogre Ninja, Ogre Warmaul
Craft vyrobit mimo Vyrobení karty z prachu. -
Deal Damagezpůsobit zraněníefektZpůsobeno kouzly, útokem nebo akcí Huntera či Maga. Fireblast, Fireball, Multi-Shot
Deck balíček pojem Balíček, ze kterého se losují karty do ruky. Balíček hráči sestavují před hrou. -
Destroy zničit efekt Kouzla nebo speciální akce postav způsobí zničení postavy (nebo zbraně) bez damage. Stampeding Kodo, Assassinate, Corruption
Discard zahodit efekt Zahození karty nebo karet, u Warlocka jde o náhodné karty z ruky. Soulfire, Succubus, Tracking
Disenchantrozložit mimo Rozložení karty na prach. -
Draw vylosovat efekt Vylosování karty (karet) z balíčku do ruky. Akce Warlocka vylosuje 1 kartu z balíčku do ruky. Novice Engineer, Arcane Intellect, Sprint
Duel souboj mimo Hra s přáteli. -
Durabilitytrvanlivost pojem Počet životů (útoků) u zbraní. -
Dust prach mimo Získává se rozložením karet nebo hraním arény. Zkratka "d". -
Enemy nepřítel pojem Vyložené karty soupeře a soupeřův hrdina. Knife Juggler, Demolisher, Swipe
Elusive nepolapitelnýefekt Neoficiální termín pro "Nejde útočit kouzly a akcí hrdiny". Faerie Dragon, Laughing Sister, Spectral Knight
Equip vybavit efekt Vybavení hrdiny zbraní. Akce Rogua je vybavení hrdiny zbraní 1/2. Arathi Weaponsmith, Upgrade!, Tirion Fordring
Fatigue únava pojem Zvětšující se zranění hrdinovi po dobrání balíčku. -
Friendly přátelský pojem Ostatní vyložené karty a vlastní hrdina. Shattered Sun Cleric, Darkscale Healer, Argent Protector
Gain přidat efekt Přidání útoku, životů, případně jiného parametru. Bloodsail Raider, Twilight Drake, Innervate
Generate vyrobit efekt Přidání karty nebo karet do ruky. Clockwork Gnome, Duplicate, Ysera
Give dát efekt Podobně jako Gain, ale jiné postavě či zbrani. Abusive Sergeant, Disciple of C'thun, Naga Corsair
Gold zlaťáky mimo Získávají se za výhry (10g za 3 výhry, max 100g za den), questy, a v aréně. Zkratka "g". -
Hand ruka pojem Karty v ruce. -
Health životy pojem Základní parametr každé postavy, i hrdiny. -
Hero hrdina pojem Každý hráč má jednoho hrdinu (něco jako král v šachu). -
Hero Powerakce hrdiny pojem Každý hrdina má speciální akci za 2 jednotky many - viz dále. -
Mana Crystalmana pojem Jednotka many. Manou se platí vykládání karet a akce hrdiny. Innervate, Wild Growth, Arcane Golem
Minion postava pojem Vyložená karta na bojišti, nebo druh karty - postava. Wisp, Magma Rager, Chillwind Yeti
Ongoing průběžně efekt Označení efektu bez klíčového slova, který působí stále, pokud není umlčen (Silenced). Raid Leader, Gurubashi Berserker, Ancient Watcher
Pack balíček mimo Získává se v aréně nebo za 100g. Obsahuje 5 karet, nejhůře (a obvykle) 1R+4C karty. -
Player hráč pojem Hráč. Hrají dva hráči. -
Practice vyzkoušet mimo Hra proti počítači. Možno zvolit proti jakému hrdinovi budeme hrát a zda bude základní nebo expert. -
Put vyložit efekt Vyložení karty na bojiště nebo do ruky. Mad Scientist, Alarm-o-Bot, Sense Demons
Quest úkol mimo Každý den je jeden quest. Za questy lze získat 40g (obvykle), 50g, 60g, 80g, nebo 100g. -
Random náhodně efekt Karta má náhodný efekt. Někdy to náhodné být nemusí, pokud není z čeho vybírat. Mad Bomber, Stampeding Kodo, Cleave
Restore uzdravit efekt Používá se s Health pro léčení životů. Akce Priesta dává +2 životy. Voodoo Doctor, Darkscale Healer, Holy Light
Return vrátit efekt Vrácení vyložené karty do ruky. Používá hlavně Rogue. Youthful Brewmaster, Shadowstep, Vanish
Shuffle zamíchat efekt Zamíchání karty do balíčku. Recycle, Iron Juggernaut, Malorne
Soulbound přimknutý mimo Karty, které nelze rozložit na prach (všechny basic karty plus karty získané jako odměna). Nyní Uncraftable.Flamestrike, Eviscerate, Captain's Parrot
Spell kouzlo pojem Druh karty, kouzlo, nebo kouzlení. The Coin, Execute, Frost Nova
Standart normální mimo Druh hry, při které lze používát jen karty Basic, Classic a posledních několika rozšíření. -
Turn tah pojem Vykládání karet, útočení jednotkami, akce hrdiny. Ukončuje se stiskem "End Turn". -
Trigger spouštěč efekt Efekt se spustí za definované podmínky, i vícekrát. Uvozeno slovy "whenever", "after", "at the start/end of your/each turn".Cult Master, Knife Juggler, Demolisher
Weapon zbraň pojem Druh karty, jejíž vyložení vybaví hrdinu zbraní (vymění aktuální zbraň za novou). Fiery War Axe, Truesilver Champion, Assassin's Blade
Wild divoký mimo Druh hry, při které lze používát libovolné karty bez omezení. -

Typ slovíčka:

Různé

Hrdinů je 9 typů (za dvojtečkou jejich akce): Karty se dělí na 3 typy: Podle ceny se karty dělí na 5 typů (uvádím cenu prachu za rozložení/vyrobení karty). Toto dělení nemá při samotné hře žádný význam. Akcí, které lze provádět během tahu, jsou 3 typy: Postav je mnoho typů, to má význam jen pokud to určuje některá karta (např. všechny Beasts +1 útok) Různá omezení: Počty karet v základní sadě (další karty jsou v rozšířeních):
Počty karetBasic Common Rare Epic Legendary
Class 9x10 9x6 9x5 9x3 9x1
Neutral 43 40 36 10 24
Celkem 133 94 81 37 33

Odkazy