Slovo | Česky | Silencable? | Kdo | Vyobrazení | Význam | Příklady karet
|
---|
Adapt | přizpůsobení | Ano | všichni | - | Výběr jednoho ze 3 bonusů (+1/+1, +0/+3, +3/+0, stealth, taunt, windfury, divine shield, elusive) | Thunder Lizard, Adaptation, Ornery Direhorn
|
Battlecry | vyložení | Ne | všichni | - | Speciální akce při vyložení karty. | Voodoo Doctor, Novice Engineer, Nightblade
|
Charge | výpad | Ne | všichni, hlavně Warrior | - | Postava útočí hned. | Stonetusk Boar, Bluegill Warrior, Wolfrider
|
Choose One | výběr | Ne | pouze Druid | - | Možnost výběru jedné ze dvou možných akcí. | Mark of Nature, Power of the Wild, Wrath
|
Combo | kombinace | Ne | pouze Rogue | - | Jiná nebo nová akce pokud byla dříve v tahu hrána jiná karta. | Coldblood, Eviscerate, Defias Ringleader
|
Counter | zabránění | Ne | Mage | - | Jediná karta ve hře - Counterspell. Zabrání vyvolání kouzla. | Counterspell
|
Deathrattle | po smrti | Ano | všichni | lebka | Akce, která se aktivuje pokud je postava zemře - ať už přes damage nebo destroy. | Loot Hoarder, Leper Gnome, Harvest Golem
|
Discover | objevit | Ne | všichni | - | Umožní hráči vybrat jednu ze tří karet do ruky. | Raven Idol, Ethereal Conjurer, Arch-Thief Rafaam
|
Divine Shield | štít | Ano | všichni, hlavně Paladin | zlatý přeliv | Postava při prvním poškození neztrácí životy, ale štít. | Argent Squire, Argent Commander, Hand of Protection
|
Enrage | rozzuřit | Ano | všichni, hlavně Warrior | červený přeliv | Aktivuje se při zranění postavy, obvykle +3 útok. | Amani Berserker, Raging Worgen, Tauren Warrior
|
Freeze | zmrazit | Ano | všichni, hlavně Mage | ledový přeliv | Zmrazená postava nemůže jednou útočit. | Frost Shock, Frost Bolt, Water Elemental
|
Immune | imunita | Ano | jen několik spec.karet | - | Postava nebo hrdina je imunní vůči zranění. | Ice Block, Bestial Wrath, Gladiator's Longbow
|
Inspire | inspirace | Ano | všichni | - | Něco se stane po použití akce hrdiny. | Mukla's Champion, Kodorider, Murloc Knight
|
Jade Golem | golem | Ne | Druid, Rogue, Shaman | - | První golem je 1/1. Každý další +1/+1. | Jade Idol, Jade Shuriken, Jade Claws
|
Lifesteal | vysaj život | Ano | všichni | fialové srdce | Při způsobení poškození také uzdravuje hrdinu. | Deadscale Knight, Leeching Poison, Acolyte of Agony
|
Overload | přetížení | Ne | pouze Shaman | - | V příštím tahu bude míň many. | Dust Devil, Forked Lightning, Stormforged Axe
|
Poisonous | otrávený | Ano | jen několik spec.karet | zelená lahvička | Na koho postava zaútočí, ten je automaticky zničen. | Emperor Cobra, Patient Assassin, Stubborn Gastropod
|
Quest | úkol | Ne | všichni | vykřičník u hrdiny | Začíná na ruce. Za splnění úkolu zisk mocné karty nebo velké výhody. | The Caverns Below, Fire Plume's Heart, Open the Waygate
|
Secret | tajemství | Ne | Mage, Hunter, Paladin | otazník u hrdiny | Tajné kouzlo, které má speciální aktivační podmínku. | Explosive Trap, Noble Sacrifice, Mirror Entity
|
Silence | umlčet | Ne | všichni | oblouky | Ruší se veškerý text karty. | Ironbeak Owl, Spellbreaker, Mass Dispel
|
Spell Damage | útok kouzel | Ano | všichni | blikání | Kouzla, která působí zranění mají toto zvýšeno. | Kobold Goemancer, Archmage, Azure Drake
|
Stealth | neviditelnost | Jen masově | všichni, hlavně Rogue | šedivý přeliv | Na postavu nelze útočit ani přímo kouzlit dokud sama nezaútočí. | Worgen Infiltrator, Stranglethorn Tiger, Conceal
|
Summon | přivolat | Ne | všichni | - | Vyvolání postavy při Battlecry nebo Deathrattle, případně kouzlem. | Dragonling Mechanic, Harvest Golem, Mirror Image
|
Taunt | obránce | Ano | všichni | trojúhelník | Na postavy s Tauntem je nutno přednostně útočit. | Sen'jin Shieldmasta, Shieldbearer, Ancestral Healing
|
Transform | přeměna | Ne | hlavně Mage a Shaman | - | Výměna vyložené karty za jinou. | Polymorph, Hex, Poultryizer
|
Windfury | dvojútok | Ano | všichni, hlavně Shaman | vítr | Dva útoky za tah (pokud postava přežije první útok). | Thrallmar Farseer, Windfury Harpy, Dust Devil
|
Anglicky | Česky | Typ | Význam | Příklady karet
|
---|
Add | přidat | efekt | Přidání karty do ruky. | Babbling Book, Explorer's Hat, Ysera
|
Adjacent | sousední | efekt | Sousední vyložené karty. | Dire Wolf Alpha, Cone of Cold, Betrayal
|
ALL | všichni | efekt/pojem | Všechny vyložené postavy i oba hrdninové. Bývá upřesněno - např. "all enemy minions", "all characters". | Hellfire, Grimscale Oracle, Abomination
|
Arena | aréna | mimo | Speciální druh hry, ve kterém se balíček sestavuje výběrem ze 3 možností. Vstup stojí 150g. | -
|
Armor | brnění | pojem | Životy navíc i nad 30. Akce Warriora dává +2 Armor, akce Druida +1 Armor. | Ice Barrier, Shield Block, Armorsmith
|
Attack | útok | pojem | Základní parametr a akce každé postavy nebo zbraně - kolik působí zranění. | -
|
Battlefield | bojiště | pojem | Místo, kam se vykládají postavy. Bojiště má 2 strany, každý hráč ovládá jednu. | -
|
Brawl | rvačka | mimo | Speciální herní mód s upravenými pravidly, která se mění každý týden. | -
|
Card | karta | pojem | Nejdůležitější a taky vlastně jediná součást hry (vedle hrdiny, který je ale taky karta). | -
|
Character | jednotka | pojem | Hrdina a postava. Souhrnný pojem pro obojí. | -
|
Control | převzetí | efekt | Postava přejde na druhou stranu bojiště. | Mind Control, Shadow Madness, Dark Command
|
Copy | kopie | efekt | Kopírovaní postavy, nebo karet. Kopírují se všechny bonusy kromě těch, co jsou tzv. Ongoing od jiných vyložených postav. | Mirror Entity, Faceless Manipulator, Mind Vision
|
Cost | cena | pojem | Cena karty v maně. | Venture Co. Mercenary, Sorcerer's Apprentice, Freezing Trap
|
Class | povolání | pojem | Typ hrdiny. Také druh karty je buď class nebo neutral. | -
|
Clumsy | nemotorný | efekt | Neoficiální termín pro "Má 50% šanci zaútočit na špatného nepřítele." Jde o trigger. | Ogre Brute, Ogre Ninja, Ogre Warmaul
|
Craft | vyrobit | mimo | Vyrobení karty z prachu. | -
|
Deal Damage | způsobit zranění | efekt | Způsobeno kouzly, útokem nebo akcí Huntera či Maga. | Fireblast, Fireball, Multi-Shot
|
Deck | balíček | pojem | Balíček, ze kterého se losují karty do ruky. Balíček hráči sestavují před hrou. | -
|
Destroy | zničit | efekt | Kouzla nebo speciální akce postav způsobí zničení postavy (nebo zbraně) bez damage. | Stampeding Kodo, Assassinate, Corruption
|
Discard | zahodit | efekt | Zahození karty nebo karet, u Warlocka jde o náhodné karty z ruky. | Soulfire, Succubus, Tracking
|
Disenchant | rozložit | mimo | Rozložení karty na prach. | -
|
Draw | vylosovat | efekt | Vylosování karty (karet) z balíčku do ruky. Akce Warlocka vylosuje 1 kartu z balíčku do ruky. | Novice Engineer, Arcane Intellect, Sprint
|
Duel | souboj | mimo | Hra s přáteli. | -
|
Durability | trvanlivost | pojem | Počet životů (útoků) u zbraní. | -
|
Dust | prach | mimo | Získává se rozložením karet nebo hraním arény. Zkratka "d". | -
|
Enemy | nepřítel | pojem | Vyložené karty soupeře a soupeřův hrdina. | Knife Juggler, Demolisher, Swipe
|
Elusive | nepolapitelný | efekt | Neoficiální termín pro "Nejde útočit kouzly a akcí hrdiny". | Faerie Dragon, Laughing Sister, Spectral Knight
|
Equip | vybavit | efekt | Vybavení hrdiny zbraní. Akce Rogua je vybavení hrdiny zbraní 1/2. | Arathi Weaponsmith, Upgrade!, Tirion Fordring
|
Fatigue | únava | pojem | Zvětšující se zranění hrdinovi po dobrání balíčku. | -
|
Friendly | přátelský | pojem | Ostatní vyložené karty a vlastní hrdina. | Shattered Sun Cleric, Darkscale Healer, Argent Protector
|
Gain | přidat | efekt | Přidání útoku, životů, případně jiného parametru. | Bloodsail Raider, Twilight Drake, Innervate
|
Generate | vyrobit | efekt | Přidání karty nebo karet do ruky. | Clockwork Gnome, Duplicate, Ysera
|
Give | dát | efekt | Podobně jako Gain, ale jiné postavě či zbrani. | Abusive Sergeant, Disciple of C'thun, Naga Corsair
|
Gold | zlaťáky | mimo | Získávají se za výhry (10g za 3 výhry, max 100g za den), questy, a v aréně. Zkratka "g". | -
|
Hand | ruka | pojem | Karty v ruce. | -
|
Health | životy | pojem | Základní parametr každé postavy, i hrdiny. | -
|
Hero | hrdina | pojem | Každý hráč má jednoho hrdinu (něco jako král v šachu). | -
|
Hero Power | akce hrdiny | pojem | Každý hrdina má speciální akci za 2 jednotky many - viz dále. | -
|
Mana Crystal | mana | pojem | Jednotka many. Manou se platí vykládání karet a akce hrdiny. | Innervate, Wild Growth, Arcane Golem
|
Minion | postava | pojem | Vyložená karta na bojišti, nebo druh karty - postava. | Wisp, Magma Rager, Chillwind Yeti
|
Ongoing | průběžně | efekt | Označení efektu bez klíčového slova, který působí stále, pokud není umlčen (Silenced). | Raid Leader, Gurubashi Berserker, Ancient Watcher
|
Pack | balíček | mimo | Získává se v aréně nebo za 100g. Obsahuje 5 karet, nejhůře (a obvykle) 1R+4C karty. | -
|
Player | hráč | pojem | Hráč. Hrají dva hráči. | -
|
Practice | vyzkoušet | mimo | Hra proti počítači. Možno zvolit proti jakému hrdinovi budeme hrát a zda bude základní nebo expert. | -
|
Put | vyložit | efekt | Vyložení karty na bojiště nebo do ruky. | Mad Scientist, Alarm-o-Bot, Sense Demons
|
Quest | úkol | mimo | Každý den je jeden quest. Za questy lze získat 40g (obvykle), 50g, 60g, 80g, nebo 100g. | -
|
Random | náhodně | efekt | Karta má náhodný efekt. Někdy to náhodné být nemusí, pokud není z čeho vybírat. | Mad Bomber, Stampeding Kodo, Cleave
|
Restore | uzdravit | efekt | Používá se s Health pro léčení životů. Akce Priesta dává +2 životy. | Voodoo Doctor, Darkscale Healer, Holy Light
|
Return | vrátit | efekt | Vrácení vyložené karty do ruky. Používá hlavně Rogue. | Youthful Brewmaster, Shadowstep, Vanish
|
Shuffle | zamíchat | efekt | Zamíchání karty do balíčku. | Recycle, Iron Juggernaut, Malorne
|
Soulbound | přimknutý | mimo | Karty, které nelze rozložit na prach (všechny basic karty plus karty získané jako odměna). Nyní Uncraftable. | Flamestrike, Eviscerate, Captain's Parrot
|
Spell | kouzlo | pojem | Druh karty, kouzlo, nebo kouzlení. | The Coin, Execute, Frost Nova
|
Standart | normální | mimo | Druh hry, při které lze používát jen karty Basic, Classic a posledních několika rozšíření. | -
|
Turn | tah | pojem | Vykládání karet, útočení jednotkami, akce hrdiny. Ukončuje se stiskem "End Turn". | -
|
Trigger | spouštěč | efekt | Efekt se spustí za definované podmínky, i vícekrát. Uvozeno slovy "whenever", "after", "at the start/end of your/each turn". | Cult Master, Knife Juggler, Demolisher
|
Weapon | zbraň | pojem | Druh karty, jejíž vyložení vybaví hrdinu zbraní (vymění aktuální zbraň za novou). | Fiery War Axe, Truesilver Champion, Assassin's Blade
|
Wild | divoký | mimo | Druh hry, při které lze používát libovolné karty bez omezení. | -
|